Jdi na obsah Jdi na menu
 


O MINECRAFTU

17. 7. 2012

Původ Minecraftu

Začal jsem pracovat na Minecraftu po hraní hry Infiniminer s několika dalšími hráči. Uvědomil jsem si, že takto jednoduchá ale dynamická hra má obrovský potenciál změnit se v opravdu dobrou hru. Napadala mě spousta možností jak vylepšit hru a jaké funkce přidat.

Brzy jsem opustil mojí práci vývojáře her a začal se více věnovat vývoji indie her během mého volného času, a přemýšlel jsem, jakou hru vytvořit. Měl jsme několik nápadů, všechny však byly příliš časové náročné a složité. Tyto dva faktory mě přivedly k Minecraftu.

 

Vývoj Minecraftu a filozofie

Měl jsem několik plánů a vizí, hlavním cílem však bylo vytvořit zábavnou a přístupnou hru. Vytvořil jsem dva seznamy – jeden pro bugy a druhý pro plánovaná vylepšení hry. Samozřejmě jsme i sám hodně Minecraft hrál, stavěl věže a zaplavoval jeskyně. Pokud něco nebude zábavné, odstraním to. Věřím, že dokážu zkombinovat dostatek zábavy a dostupnost hry.

Také věřím, že stejně jako všechny dobré příběhy mají zápletku, všechny dobré hry říkají svůj příběh a nezáleží, jestli byl napsán předem nebo ho tvořil sám hráč. Mód volného stavění je sice zajímavý, po čase však většinu hráčů omrzí. Lze to přirovnat k hraní akční hry v god modu nebo získání neomezených surovin v strategické hře. Hra jednoduše musí být vyzývavá.

V survival módu raději nastavím příliš vysokou obtížnost než příliš jednoduchou. Také plánuji implementovat nějakou možnost výhry.

 

Budoucnost

Plánuji dále vyvíjet Minecraft dokud nebude hra dokončena, se stažitelným klientem, fullscreen modem a možná i podporou modů (již ve vývoji – pozn. redakce). Dokud budou hráči hru hrát a kupovat, bude vyvíjet rozšíření hry i po jejím finálním vydání.

Jakmile se hra přestane prodávat, zveřejním zdrojový kód Minecraftu jako druh open source.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář